Warning: fopen(/home/gumicenter/gumishop.si/image/blog/gravatar/f78bb8bb6b7e46fdeb6c69f105775e8c.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/gumicenter/gumishop.si/system/helper/echoEngine/blog/tool/format.php on line 205Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/gumicenter/gumishop.si/system/helper/echoEngine/blog/tool/format.php on line 206Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/gumicenter/gumishop.si/system/helper/echoEngine/blog/tool/format.php on line 207 Što je TPMS senzor i na koji način radi? | Gumishop.hr

Što je TPMS senzor i na koji način radi?

TPMS senzori za kontrolu tlaka guma od 2014. godine (prema ECE-R 64) zakonski su obvezna za sva nova vozila. Uloga sustava za nadzor tlaka u gumama je da upozorava vozača na gubitak tlaka u jednoj ili više guma što može stvoriti nesigurne uvjete vožnje. Indikator TPMS senzora za kontrolu pritiska guma je žuti simbol koji svijetli na kontrolnoj ploči, oblika potkove s uskličnikom.

To je vrlo važan sigurnosni sustav. Najčešća oštećenja guma mogu se pripisati sporom i neotkrivenom padu tlaka od strane korisnika. U nekom trenutku može doći i do iznenadnog gubitka tlaka, uz mogućnost da vozač potpuno izgubi kontrolu nad vozilom. Brinući se o ispravnom tlaku, TPMS ne samo da pridonosi sigurnosti i udobnosti korisnika, već brine i o pravilnom trošenju te tako omogućuje optimalnu iskoristivost gume.

 

VRSTE TPMS SENZORA:

INDIREKTNI TPMS SENZOR

Indirektni TPMS sustavi mjere broj okretaja svakog kotača, a računalni sustavi ih onda uspoređuju međusobno i s drugim podacima o radu vozila, poput brzine. Bazirani na temelju stope broja okretaja svakog kotača, računalo mjeri relativnu veličinu guma i kada se kotači počnu okretati brže nego očekivano, računalo gumu prepoznaje kao praznu i upozorava vozača na gubitak tlaka. Indirektni sustav kontrole tlaka u gumama zapravo ne mjeri pritisak već po broju okretaja i brzini istih, vozaču daje upozorenje o tlaku.

DIREKTNI TPMS SENZOR

Direktni TPMS senzor prati specifičnu razinu pritiska pomoću mjera pritiska tlaka u svakoj od guma. Direktni TPMS sustav praćenja može pružiti i informacije o temperaturi te sve svoje podatke šalje u centralizirani upravljački modul gdje se ti podaci analiziraju, interpretiraju i, ako je tlak u gumama niži nego što bi trebao biti, podaci se prenose izravno na kontrolnu ploču na kojoj se pali žuta lampica kao upozorenje. Svaki od senzora ima svoj jedinstveni serijski broj koji pomaže u preciznijoj obradi podataka između sebe i sustava na drugim vozilima, ali i očitavanju tlaka za svaku pojedinu gumu.

 

Direktni sustav stoga ima nekoliko dodatnih komponenti (elektronika kotača na felgi, elektronika kotača na ventilu, antena, upravljačka jedinica...), što također znači dodatno i pažljivije održavanje.

 

Gumi center u svojoj ponudi nudi razne vrste senzora, a među njima izdvajamo senzore tvrtke Platin.

Vrhunske Platinum TPMS senzore proizvodi njemačka tvrtka HUF. Jedan od najvećih dobavljača proizvoda za daljinsko upravljanje i nadzor u automobilskoj industrij.

 

PLATIN TPMS SENZORI

PLATIN Sens TPMS senzori su takozvani hibridni senzori na koje je već instalirano nekoliko OE protokola originalne opreme. PLATIN Sens hibridni senzori pokrivaju oko 90% zahtjeva tržišta. Svi PLATIN Sens senzori mogu se reprogramirati u bilo kojem trenutku pomoću uobičajenih dijagnostičkih uređaja (Ateq, Bartec i VDO).

PLATIN Sens savršena je nadopuna vašim felgama PLATIN Wheels i PLATIN gumama.

 

ZAŠTO PLATIN TPMS SENZORI?

  • Kvaliteta susreće dizajn - PLATIN Sens s metalnim ventilom imaju fiksni kut ventila (10°) i lagani su
  • Senzori su dostupni u srebrnoj, sivoj i crnoj boji – kako bi odgovarali boji vaših naplataka. Postoji i verzija s gumenim ventilom
  • Platin senzori su hibridni senzori, koji su već instalirali nekoliko OE protokola
  • PLATIN SENS senzori se mogu koristiti kao OE senzori
  • PLATIN SENS senzori 1-6 su ukupno instalirali oko 155 OE protokola ( 90% pokrivenosti tržišta),
  • Platin SENS senzori mogu se reprogramirat u bilo kojem trenutku sa uobičajenim dijagnostičkim uređajima proizvođača Ateq, Bartec i VDO.

 

PLATIN Sens 1: Mercedes / BMW

PLATIN Sens 2: Volkswagen Gruppe / Opel

PLATIN Sens 3: Mercedes / Smart / Fiat / Jeep / Renault / Dacia

PLATIN Sens 4: Ford / Toyota / Nissan / Renault / Mitsubishi

PLATIN Sens 5: Hyundai / Kia

PLATIN Sens 6: Mazda / Suzuki / Toyota / Citroen / Peugeot

 

Ukoliko vam je jedan od senzora neispravan ili nabavljate novi set kotača potrebno je ugraditi tipski ili zamjenski senzor. Pronađite svoj odgovarajući Platin senzor, pogledajte ponudu ostalih senzora ili kontaktirajte gumishop.hr za dodatne informacije o TPMS senzorima.

 

NA ŠTO TREBA PAZITI PRILIKOM MIJENJANJA GUMA, DA SE NE OŠTETE TPMS SENZORI?


Pogrešnim postupkom serviser može brzo oštetiti senzore izravnog TPMS sustava i nagomilati nepotrebne troškove. Kako minimizirati ove mogućnosti:

  • Izbjegavajte primjenu sile na senzor.
  • Prilikom skidanja gume s naplatka, ruka za skidanje uvijek se mora koristiti na suprotnoj strani od ventila.
  • Prilikom skidanja s naplatka ili postavljanja na njega, montažna glava mora se koristiti oko 15 centimetara iza ventila.
  • Vrlo česta pogreška je korištenje montažne paste, što može uzrokovati filter ili sloj na senzoru koji smeta elektronici. Smiju se koristiti samo namjenski sprejevi ili sapunica.
  • Prije postavljanja gume potrebno je provjeriti da senzor nije zaprljan ili oštećen te da je čvrsto pričvršćen.
  • Čišćenje senzora dopušteno je samo suhom sintetičkom krpom koja ne uzrokuje statički elektricitet.
  • Ako je potrebno zamijeniti senzor, potrebno je pridržavati se uputa proizvođača za postupak i pritezanje.
  • Kada kupac postavlja sezonske gume na zasebne felge, moraju se dodati i kodirati senzori.
  • Nakon promjene kotača ili gume, promjene položaja, promjene senzora i ostalih dijelova TPMS-a, potrebna je i re-kalibracija tlaka koja se vrši kroz izbornike vozila.

 

PRIMJER IZ PRAKSE

BOJE VENTILA

Neki sustavi su napravljeni na način da nakon ponovnog sastavljanja ista felga mora ići na isto mjesto ili je potrebno novo kodiranje, inače uopće neće raditi. To je vrlo uobičajeno u onim modelima francuskih marki koji koriste Schrader SMSP sustav. Umjesto nekoliko antena za prijenos podataka, SMSP koristi samo jednu, pa je položaj senzora unaprijed određen bojama: prednji lijevi zeleni prsten na ventilu, prednji desni žuti, stražnji lijevi crveni, stražnji desni crni.

Prilikom mijenjanja guma ili promjene senzora, moraju se iznova odrediti položaji kotača. Međutim, budući da elektronika u ovom sustavu mjeri i javlja tlak samo 15 minuta u stacionarnom stanju, potreban je poseban dijagnostički alat "ventil exciter", koji inicira slanje signala.

BATERIJA

Velika većina senzora radi uz pomoć ugrađene baterije koja traje negdje između 5 i 10 godina. Istrošeni se u pravilu ne mogu mijenjati i takav se senzor mora u potpunosti zamijeniti. Sustav bi trebao na to upozoriti na vrijeme, kako ne bi došlo do iznenadnog prekida. U nekim modelima Renault koristi sustav Siemens VDO (Tyre Guard) za koji za rad nije potrebna baterija.

SMETNJE U FREKVENCIJAMA 

I inače trend ide u smjeru takozvanog transpondera. Osim što ne koriste bateriju, prednost im je što rade na 2,4 GHz tehnologiji, koja nije toliko osjetljiva na radio smetnje. Trenutačno mnogi senzori rade na 433 MHz, što je frekvencija koju koriste stvari poput slušalica, alarmnih sustava i sustava garažnih vrata.

PRIJEVOZ ČETIRI DODATNE GUME

Prilikom izmjene i rekalibracije TPMS sustava ne smijemo zaboraviti na eventualni rezervni kotač. Kupce također treba upozoriti na potencijalnu zanimljivost prijevoza četiri guma na i sa montaže. Naime, sustav će moći detektirati i četiri dodatne gume u vozilu, ako su prethodno kalibrirane sustavom automobila, dakle ukupno osam ili čak devet. Kao rezultat toga, prijavit će pogrešku.

Sustav također može prijaviti sličnu grešku kada drugo vozilo koje ima  direktni TPMS stoji preblizu tijekom kalibracije. Kalibraciju stoga treba uvijek izvoditi tako da nema vanjskih smetnji.

 

 

Tags: guma, senzor, tlak, tpms