Kako cjelogodišnje gume zarađuju simbol 3PMSF

Postoje posebni testovi koje moraju proći cjelogodišnje gume, da bi dobile simbol pahulje planine s tri vrha (3PMSF), ali postupak nije tako kompliciran kao što možda mislite.

Američko udruženje proizvođača guma (USTMA) uspostavilo je posebne testove za ispunjavanje uvjeta za oznaku 3PMSF. Od 1999. godine proizvođači su ispunili i premašili ove zahtjeve, čineći današnje gume među najsigurnijim i najbolje dizajniranim na cesti.

 

Zimske gume kao što su Bridgestone Blizzaks i Nokian Hakkapeliittas pružaju vrhunske performanse u snježnim, skliskim i ledenim uvjetima, ali cijena, skladištenje i zamjena dvaput godišnje razumljivi su razlozi za odustajanje.

Zbog toga cjelogodišnje gume čine oko 90 posto tržišta guma u SAD-u, ali vrlo malo njih nosi simbol 3PMSF (3-peak mountain snowflake). Ove gume kombiniraju najbolje od oba svijeta: sastav koji se ne troši prebrzo i ne stvara previše buke na cesti po toplom vremenu te sigurnost u surovim zimskim uvjetima.

Međutim, važno je napomenuti da nemaju sve gume s ocjenom 3PMSF iste performanse i sve ovisi o tome kako se ta ocjena određuje. Proces je jednostavniji nego što mislite.

Kada se prototip gume procjenjuje za 3PMSF ocjenu, mora proći test F1805 Američkog društva za ispitivanje i materijale (ASTM), gdje mora imati bolje rezultate od standardne referentne testne gume (SRTT) koja se koristi u industriji. Testirana guma je postavljena na prikolicu s teretom koji simulira masu i trakciju vozila, a zatim je rotirana na standardiziranoj srednje zbijenoj snježnoj površini. Test testira prianjanje pri ubrzanju, koje bi trebalo biti 10 posto bolje od SRTT-a.

To je sve što je potrebno, dovoljna mjera ubrzanog uzdužnog prianjanja. Nema testa na cesti, nema procjene skretanja, nema mjerenja puta kočenja.

To znači da će bilo koja guma s ocjenom 3PMSF pružiti minimalnu količinu prianjanja na jednoj određenoj površini kako bi vas pokrenula ili zadržala zamah na strmom, snježnom prilazu. Bez testiranja kočenja, bočnog prianjanja ili vožnje na ledu, jedan set guma može održati vaš automobil stabilnim u zavoju, dok drugi set može uzrokovati proklizavanje istog vozila. Također, neće vas sve gume sa zimskim simbolom zaustaviti na vrijeme da izbjegnete sudar.

Guma Bridgestone WeatherPeak testirana je u odnosu na Michelin CrossClimate 2 - najbolju cjelogodišnju gumu sa zimskim simbolom. Ispitane su gume iste veličine, postavljene na iste kotače od 18 inča, koje je pokretala ista Toyota Camry s pogonom na četiri kotača. Na Bridgestonovom zimskom testnom poligonu, koji se sastoji od nabijenog snijega i leda, gume su imale slične rezultate pri ubrzavanju i kočenju, ali je Bridgestonova guma nudila nešto više samopouzdanja i prianjanja u zavojima.

Testiranje ne govori ništa o prianjanju na suhoj površini, kvaliteti vožnje, izdržljivosti ili buci s ceste – a Bridgestone je proveo test na vlastitom terenu, što moramo uzeti u obzir – ali to je informativna demonstracija da nisu stvorene sve gume s oznakom 3PMSF jednake. Kao i kod svake veće kupnje, istražite i ne štedite. Mudar savjet kaže da ulažete u sve što je između vas i zemlje - u cipele, madrac i gume. Razmislite o tome.