Alpine A290: partnerstvo po mjeri s Michelinom

Dugogodišnja udruga koja se temelji na inovacijama

Današnje partnerstvo dviju tvrtki tim je više opravdano jer slijedi dugu tradiciju koja seže još u 1960-e, kada je Michelin zagovarao razvoj radijalne tehnologije, koja je revolucionirala svijet guma. Opremanje Alpineovih jednosjeda Formule 3 podesivim ovjesom pomoglo je usavršiti koncept i eliminirati fenomen otpora pri velikim brzinama koji je kočio rad Michelinovih inženjera.

 

Od tada su dvije tvrtke nastavile blisko surađivati ​​kako u području proizvodnje automobila tako i u području motosporta. S Alpinom je Michelin predstavio prve glatke trkaće gume na 24 sata Le Mansa 1967. godine. Ideju je odmah preuzela Formula 1! Također, Alpine i Michelin osigurali su prve pobjede radijalne tehnologije u Svjetskom prvenstvu u reliju (1973.) i na Le Mansu (1978.).

S obzirom na nedavni uspjeh A110, postojali su svi razlozi za proširenje suradnje u obliku ekskluzivnog partnerstva. “Vrijednost naše udruge proizlazi iz činjenice da je omogućila postavljanje temelja za istinski projekt zajedničkog razvoja u vrlo ranoj fazi,” naglašava Alpineov stručnjak za vožnju i upravljanje, Philippe Mérimée.

 

Veličina guma - zajednička odluka

Za prelazak s A110 sa stražnjim pogonom i njegovim motorom s unutarnjim izgaranjem na potpuno električni A290 s pogonom na prednje kotače, sažetak je nužno pokrivao područja koja su bila potpuno nova za Alpine. “Morali smo ponovno procijeniti vrijednosti marke,” primjećuje Philippe Mérimée. "Kada su u pitanju električna vozila, štedljiva potrošnja energije ključni je parametar."

Proizvođači vozila obično diktiraju veličine guma svojim dobavljačima, ali Michelin je bio blisko uključen u ovaj vrlo strateški proces donošenja odluka u vezi s A290. “Veličina guma ključna je za postizanje potrebnih razina dinamičkih performansi, otpornosti, mase, dometa i energetske učinkovitosti,” kaže Michelinov tehnički menadžer za Alpine, Frédéric Brigaud.

Guma A290 konačno je odabrana u veličini 225-40-R19, što znači širinu gaznog sloja od 225 mm, omjer visine i širine bočne stijenke od 40% i unutarnji promjer od 19 inča. U međuvremenu, za model su odabrane dvije različite serije: Pilot Sport S5, guma visokih performansi koja je ekskluzivno dostupna kao originalna oprema, i Pilot Sport EV, koja stavlja veći naglasak na energetsku učinkovitost s malim otporom kotrljanja.

 

Projekt koji je započeo 2021

Tehnička suradnja Alpinea i Michelina na A110 započela je 2012. Ona koja uključuje A290 započela je 2021. “U tom trenutku ništa opipljivo nije ni postojalo,” primjećuje Frédéric Brigaud, “ali bili smo sposobni raditi na sažetku s elementima koje smo imao u virtualnom obliku.”

Dva su entiteta tada mogla započeti sam razvojni proces, uključujući zajednički program testiranja za procjenu potencijala guma postavljenih na pripremni laboratorijski automobil koji je nagovijestio budući model. Većina ovih testova, koji su obično trajali oko tjedan dana, odvijala se na Michelinovom poligonu u Ladouxu, u blizini Clermont-Ferranda u Francuskoj, gdje se mogao ponoviti širok raspon uvjeta, uključujući mokru površinu s ravnomjernom dubinom vode. Sljedeći zajednički test održat će se početkom 2024. u pogonu Indra u južnoj Španjolskoj.

Informacije dobivene tijekom ove razvojne faze bit će neprocjenjive u određivanju konačnih specifikacija guma za A290 prije nego što gradski automobil Alpine bude predstavljen javnosti sljedeće godine.